image_pdfimage_print

Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Αλεξανδρινού Θρόνου, συγκληθείσα εν Αλεξανδρεία τη προσκλήσει και Προεδρίᾳ της Α.Θ.Μ. του Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ. Θεοδώρου Β΄, από 26ης έως 29ης Νοεμβρίου ε.ε., ασχολήθηκε με τα θέματα της προαγγελθείσης Ημερησίας Διατάξεως, ως ακολούθως:

α) Ακροάσθη τον ετήσιο Απολογισμό Πεπραγμένων της Α.Θ.Μ.

β) Στη συνάφεια της συνεδριάσεως, ανεκοινώθη υπό του Πατριάρχου η ίδρυση της νεοσύστατης Μητροπόλεως Κανάγκας και των νεοσύστατων πέντε Επισκοπών: Μαλάουι, Γκούλου και Ανατολικής Ουγκάντας, Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης, Γκόμας και Κισανγκάνι και υπεγράφησαν οι σχετικοί Πατριαρχικοί Τόμοι.

Κατόπιν, επηκολούθησε η πλήρωση της κενωθείσης Ιεράς Μητροπόλεως Αξώμης, ως και των νέων Επισκοπών Μαλάουι, Γκούλου και Ανατολικής Ουγκάντας, Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης.

Νέος Μητροπολίτης Αξώμης εξελέγη ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Δανιήλ Μπιάζης, Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου, ενώ Μητροπολίτης Κανάγκας ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Θεοδόσιος Τσιτσιβός.

Νέοι Επαρχιούχοι Επίσκοποι εξελέγησαν:

Επίσκοπος Μαλάουι ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Φώτιος Χατζηαντωνίου, Επίσκοπος Γκούλου και Ανατολικής Ουγκάντας ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Σίλβεστρος Κισίτου, Επίσκοπος Τολιάρας και Νοτίου Μαδαγασκάρης ο Πανοσιολ. Αρχιμ. κ. Πρόδρομος Kατσούλης.

Κατόπιν Πατριαρχικής εισηγήσεως, ενεκρίθη υπό του Ιερού Σώματος:

α) Η ανύψωσις της Ιεράς Επισκοπής Μπουρούντι και Ρουάντας εις την περιοπήν της Μητροπόλεως.

β) Η τιμητική απονομή της 8ης στο Συνταγμάτιο του Αλεξανδρινού Θρόνου ιστορικής Γεροντικής Μητροπόλεως Καισαρείας (της Αφρικής), Υπερτιμίας και Εξαρχίας Νουμιδίας, στον πρώην Αξώμης κ. Πέτρο.

γ) Η τιμητική προαγωγή σε Τιτουλάριο Μητροπολίτη Ελευσίνος (της εν Αιγύπτω), του τελευταίου Αιγυπτιώτου Εφησυχάζοντος Σεβασμ. Ελευσίνος κ. Ιεροθέου.

Ακολούθως, ακροάσθη τις κάτωθι εισηγήσεις υπό των εντεταλμένων εισηγητών Μητροπολιτών και Επισκοπών:

1. Σεβ. Μαδαγασκάρης με θέμα: «Το Ισλάμ από τις απαρχές του μέχρι και σήμερα»

2. Σεβ. Μέμφιδος με θέμα: «Πατριαρχική Επιτροπεία Καΐρου: παρόν και μέλλον»

3. Σεβ. Κατάνγκας με θέμα: «Ιεραποστολικές εμπειρίες κατά την τριακονταετή περίοδο διακονίας στον ιεραποστολικό αγρό»

4. Σεβ. Ζάμπιας με θέμα: «Η συνάφεια του κοινωνικού-πολιτιστικού έργου του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής με τους στόχους των διεθνών πολιτικών και κοινωνικών οργανώσεων (Παναφρικανικό Κοινοβούλιο, Διακοινοβουλευτική Συνέλευση Ορθοδοξίας κ.λ.π.)»

5. Σεβ. Κινσάσα κ. Νικηφόρου με θέμα: «Η συμβολή του ιεραποστόλου Αρχιμ. Χρυσοστόμου Παπασαραντοπούλου στην ιεραποστολική προσπάθεια του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας»

6. Σεβασμ. Μπουρούντι και Ρουάντας κ. Ιννοκεντίου με θέμα: «Οικονομία και Ακρίβεια στα Ιερά Μυστήρια, στις Εκκλησιαστικές Κοινότητες της Αφρικής»

7. Θεοφιλ. Αρούσας και Κεντρικής Τανζανίας κ. Αγαθονίκου με θέμα: «Προκλήσεις της σύγχρονης ιεραποστολής».

Μετά από κάθε εισήγηση, επακολούθησε συζήτηση και σχετικός σχολιασμός, πλην της ενημερωτικής Εισηγήσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Ναϊρόμπι η οποία, λόγω της εκρύθμου πολιτικής καταστάσεως στην ευρύτερη περιοχή, εκρίθη ότι είναι καλύτερο να αναβληθεί.

Κατόπιν, κατά σειρά πρεσβειών, ανεγνώσθησαν υπό των Σεβασμιωτάτων και Θεοφιλεστάτων Αρχιερέων του Θρόνου, οι σχετικές εκθέσεις πεπραγμένων των Επαρχιών τους.

Επροτάθησαν δε υπό της Α.Θ.Μ. να εξετασθούν ενδελεχώς κατά την νέα εκκλησιαστική περίοδο τα κάτωθι θέματα:

α) Ανανέωση και εκσυχρονισμός του Καταστατικού Χάρτη και των Κανονισμών του Πατριαρχείου, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα του Αφρικανικού χώρου και τις ανάγκες της εποχής.

β) Εξερεύνηση της δυνατότητος δημιουργίας Ταμείου Μισθοδοσίας Αφρικανικού Κλήρου.

γ) Δημιουργία κεντρικής Μ.Κ.Ο. του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, με παραρτήματα σε όλες τις Επαρχίες του Θρόνου, για την αρτιοτέρα συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς, σε τομείς υγείας, εκπαιδεύσεως, φιλανθρωπίας και έργων κοινής ωφελείας.

Οι εργασίες της Αγίας και Ιεράς Συνόδου κατέληξαν με τις Ακολουθίες των Μεγάλων Μηνυμάτων των νεοεκλεγέντων Θεοφιλεστάτων Εψηφισμένων του Θρόνου.

Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας του παλαιφάτου Αλεξανδρινού Θρόνου, δοξάζουσα το πανύμνητον Όνομα του εν Τριάδι Αγίου Θεού, εύχεται μετά της Α.Θ.Μ. υπέρ ευοδώσεως πασών των προσπαθειών στον Αμπελώνα της Αφρικής και υπέρ του ελθείν την χάριν του Παναγίου Πνεύματος επί πάντας τους εργαζομένους δια την εξάπλωσιν του Λόγου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού «ω η δόξα και το κράτος εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν!»